Natychmiastowe informacje => Szybkie reakcje: Nieoczekiwane problemy już Cię nie zaskoczą

Nawet małe opóźnienie może Cię dużo kosztować. A gdy liczysz straty, wciąż myślisz: „Gdybyśmy tylko dowiedzieli się o tym trochę wcześniej.” Dlatego dodaliśmy do MES SoftLi nową funkcję – Alarmy, dzięki którym pracownicy natychmiast dowiadują się o nieoczekiwanych zdarzeniach w produkcji i mogą na nie od razu reagować.

Są sytuacje, których nie da się przewidzieć ani całkowicie wyeliminować. Ale możesz mieć pewność, że odpowiedni pracownicy zostaną o nich natychmiast powiadomieni.

Do wyjątkowych zdarzeń należą m.in.:

  • Awaria urządzenia

  • Przestój określonego typu

  • Brak surowców potrzebnych do produkcji

  • Przekroczenie ustawionych limitów – wysoka temperatura, niskie ciśnienie itp.

  • Zatrzymanie produkcji z powodu nieoczekiwanego zdarzenia

  • Przestój dłuższy niż standardowy czas

  • Wywołanie poprzez przycisk

  • … i wiele innych zdarzeń, które możemy alarmować

Alarm można jednak ustawić także na zwykłe sytuacje, takie jak rozpoczęcie i zakończenie produkcji.

Przykład z praktyki

Dział logistyki otrzymuje e-mail natychmiast po zakończeniu realizacji zlecenia produkcyjnego. Otrzymują informację, że partia jest gotowa i mogą rozpocząć dystrybucję lub przewieźć towar do magazynu.

Typ, styl i odbiorca powiadomień – Ty decydujesz

Jak chcesz otrzymywać informacje o istotnych zdarzeniach? SMS-em? E-mailem? Przez REST API zintegrowane z Twoim systemem? A może za pomocą naszego API, które łączy się z terminalem maszyny i wyświetla na nim powiadomienie?

Możesz tworzyć własne szablony powiadomień, aby ich wygląd i treść były zgodne z Twoimi wymaganiami i identyfikacją wizualną firmy. Chcesz przekazywać powiadomienia tylko wewnątrz firmy, czy również informować klientów? Decyzja należy do Ciebie.

Klasyfikacja alarmów, eskalacja i raportowanie

Niektóre sytuacje wymagają natychmiastowej interwencji, podczas gdy w innych przypadkach nie ma potrzeby podejmowania pilnych działań od razu. Dlatego możesz określić priorytety alarmów i podzielić je na pilne oraz te, które mogą chwilę poczekać.

Funkcja eskalacji pozwala określić hierarchię ważności. Można np. ustawić, aby MES SoftLi przy 4% wadliwej produkcji informował tylko operatorów, przy 7% – kogoś na wyższym stanowisku, a przy 10% – natychmiast dyrektora.

Wszystkie alarmy są rejestrowane i dostępne w czytelnych raportach, zawierających m.in. datę, typ alarmu, urządzenie i system, którego dotyczy.

Chcesz identyfikować powtarzające się problemy i szybko je eliminować?

Poproś o DEMO, ponieważ lepiej raz zobaczyć, niż sto razy usłyszeć. Przekonaj się, dlaczego MES SoftLi jest najlepszym systemem informacyjnym produkcji na rynku. A dopiero potem podejmij decyzję.